Jak pozycjonować sklep internetowy?

Dodano: 24 lutego, 2022. Ostatnia aktualizacja: 26 października, 2022 20:22

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Dowiesz się z niego jak samemu wypozycjonować sklep internetowy.

Potrzebne narzędzia:

– Komputer z dostępem do internetu
– Dostęp administratora strony
– Nasz poradnik

Jak pozycjonować sklep internetowy poradnik:

Krok. 1 Od czego zacząć?

Uwiadom sobie, że jeśli Twój asortyment nie jest rzadkim wyjątkiem, to przeważająca większość Twoich klientów korzysta z niego na urządzeniach mobilnych. Twój sklep musi przede wszystkim być dostosowany do urządzeń mobilnych. Google doskonale o tym wie, dlatego wysoko w jego rankingach znajdą się sklepy internetowe które są do tego przystosowane. Google chce bowiem znaleźć jak najlepszy towar lub usługę i ją wskazać swoim użytkownikom.

Krok 2 Włącz certyfikat SSL

Bezpieczeństwo to podstawa! Certyfikat SSL zapewnia bezpieczne zakupy na stronie, a to jest naszym celem. Chroniąc dane pokazujemy klientom i Algorytmom, że jesteśmy wiarygodni. Przeglądarki informują o tym użytkowników, dobrze widać to w wersji mobilnej.
Pamiętaj, że strona z certyfikatem to tak jakby nowa strona i trzeba o tym poinformować Google!

Krok. 3 Popraw szybkość strony

Nie znamy Twojej strony ale wiemy jedno, na pewno da się ją poprawić. Nie zależnie w jaki sposób klienci trafiają do Twojego sklepu internetowego, muszą się w nim sprawnie poruszać aby dokonali zakupu. A to zakupy są naszym celem.Nikt nie lubi czekać a już na pewno nie buszując w Internecie. Ważne! Pamiętaj, że szybkość strony mierzymy oddzielnie dla wersji desktopowej i mobilnej. Przy czym ta druga jest ważniejsza, ponieważ korzysta z niej większość Twoich klientów. Przydatne narzędzia to oczywiście PageSpeed Insight oraz test2speed.com. Ten drugi bada szybkość dla odbiorców w Polsce. Pierwszy, z racji m.in. odległości serwerów daje rózne wyniki tej samej strony. Jest jednak nieocenionym narzędziem do wskazania wiodących problemów strony.

Krok. 4 Słowa kluczowe.

Musisz ustalić jak użytkownicy Internetu nazywają towary w twoim sklepie. Może nie używają wcale fachowego słownictwa? Prawdopodobnie jest kilka sposobów na nazywane tego samego towaru. Ustal jakie są to nazwy, czyli „słowa kluczowe„. Wybierz te które pojawiają się najczęściej i mają jak najmniejszą konkurencję, dzięki temu osiągniesz sukces szybciej.

Krok. 5 Sprawdź kod strony

Brzmi trudno? Nic bardzie mylnego. H1 oraz H2 to znaczniki HTML. Wciąż zdarza się, że deweloperzy używają ich po prostu do stylizowania wielkości napisów. To błąd! Służą one algorytmom do identyfikowania zawartości strony i ustalania tego co jest ważne. Co prawda ich rola wciąż spada, jedna z pewnością nie możesz sobie pozwolić by je ignorować. H1 zarezerwuj wyłącznie dla tytułu/nazwy strony: kategorii lub produktu. Postaraj się by również za pomocą atrybutów H2 opisać słowa kluczowe istotne

Krok. 6 Nastąpi

Nastąpi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Call Now Button